Nagy főnöki irodák helyett pénzt spórolhatnak a cégek

Az irodai dolgozók közül sokan még mindig otthon végzik a munkájukat, az irodaüzemeltetés területén fontos változások zajlanak, nem csak külföldön, hanem Magyarországon is. Több-kevesebb sikerrel, de egyre több munkáltató igyekszik visszahívni vagy épp bevonzani a dolgozókat azokba az irodákba, amelyekkel szemben mostanában egyre fontosabbá váló elvárás a modern kialakítás. Mindeközben sok szektorban megváltozott a felállás a munkáltató és a munkavállaló között. A munkavállalók alkupozíciója sokat erősödött az utóbbi években, és a jelenleg is zajló folyamat során egyre fontosabbá válnak a munkavégzés munkahelyi feltételei, körülményei. Öt évvel ezelőtt még sokkal inkább a munkáltató tudta érvényesíteni az akaratát egy-egy új munkavállaló felvételénél, ezzel szemben sok cégnél most már a munkavállalói igények kerülnek előtérbe az utánpótlás és a munkaerő megtartásával kapcsolatos nehézségek miatt – mondta el kérdésünkre Kecskés Gábor, az irodai megoldásokat szállító Officium Irodafejlesztő Zrt. értékesítési vezetője. Hozzátette, hogy természetesen a munkavállalók véleménye sem egyöntetű a visszatérés kérdésével kapcsolatban: van, aki heti egy újabb irodai munkanap előírásán is felháborodik, míg például zömmel az egyedülállók és idősebbek körében felértékelődött az irodák közösségi, szociális funkciója, ami szintén kihívásokat tartogat a munkáltatók számára. Várhatóan ugyanakkor az otthoni munkavégzés népszerűsége csökkeni fog és három – öt éven belül újra a hagyományos, de már emelt színvonalú irodai munkavégzés felé mozdul a mérleg nyelve. Elég csak a munkavállalók szociális igényeit, vagy a személyes kapcsolattartást megkövetelő mentorálási feladatokat említeni. Amint ez bekövetkezik, az irodák flexibilitása, átalakíthatósága felértékelődik, a cégek azzal fognak szembesülni, hogy egyre gyakrabban kell megújítani az irodateret. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a munkavállalói elégedettség és elkötelezettség mellett a cégeknek minden eddiginél jobban kell ügyelniük a hatékony és gazdaságos működésre is, ez pedig ugyancsak befolyásolja az irodahasználattal kapcsolatos döntéseiket. Az Officium tapasztalata szerint a flexibilitás mellett mostanában elvárás, hogy trendi és optimalizált is legyen az iroda, vagyis a munkáltatói imázsépítés és a költséghatékony működés egyaránt lényeges követelményekké válnak. Az egyensúlykeresés az otthoni és az irodai munkavégzés között sok cégnél még javában zajlik, a változások mindenesetre újabb pénzügyi dilemmák elé állítják a vállalatok iroda-üzemeltetésért felelős döntéshozóit. Az átszervezések, átalakítások, az irodai teret érintő változások során a mi tudásunkkal a kellő időben pénzügyileg is hatékony döntéseket lehet hozni a megfelelő térkihasználás érdekében, legyen szó akár az adott tér méretének változásáról, akár annak cseréjéről.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük