Fiatalok vásárlóereje és elérésük módjai

A Z-generáció már vásárlóképes, és az influenszerekre szánt médiaköltés az elmúlt 5 évben megtriplázódott, az idei értéket 24 milliárd dollár körülire várják globálisan. Minden influenszerekre költött dollár 6,5 dollárt bevételt generált. Itthon a 2023-as digitális szeletből 6,2 milliárd forint jutott influenszermarketingre. Április 10-én szervezte meg első közös workshopját a Kreatív és a Post For Rent, Gen-Z elérése influenszerekkel címmel. A nemzetközi kitekintés mellett szó volt hazai social és integrált kampányokról, kerekasztalunkon pedig a Burger KingVALMAR King kampány hátteréről beszélgettünk.

Keresztessy Zoltán, a Post For Rent marketing és business development vezetője szerint Philip Kotler marketing mixe, azaz a „négy P” (Product, Price, Place, Promotion) a mai napig érvényes, csak a sorrend változott: mára a promóción van a hangsúly, sőt, sok esetben a promótereken.

2024-ben nem arról kell beszélni, hogy miért akarunk eladni egy terméket: sokkal fontosabb kérdés, hogy hogyan és milyen csatornán akarjuk értékesíteni azt.

Mindig volt kiemelt csatorna, amire egy adott márka kiépíthette a kommunikációját: ez lehetett TV, print újságok vagy rádió, utána a többi csatornára inkább mutációként tekintettek. Az internet eleinte csak egy egységként jelent meg, de az elmúlt 10 évben a digitalizációnak köszönhetően ez eltolódott, ráadásul a technológiai fejlődés új csatornákat is létrehozott, ezzel sokkal nagyobb elérést lehet produkálni. A digitalizációval már minden eredmény pontosan mérhető, így előre is tudnak számolni a marketingesek, hogy egy adott kampány miként fog teljesíteni. Keresztessy Zoltán hangsúlyozta: fontos, hogy ezekben az esetekben támaszkodjunk adatalapon tervező cégek, ügynökségek tanácsaira és szakértelmére.

A kétezres évek elején naponta 3-4 ezer reklámimpulzus érte az embert, ez az alapból hatalmas szám mostanra 10 ezerre duzzadt, a digitalizációnak, azon belül is az okostelefonoknak köszönhetően. Az NBA pár éve online is követhetővé tette a mérkőzéseit. így egyszerre akár két meccs is nézhető, pop-up reklámokkal gazdagítva. A másik impulzuserős platformon, a TikTokon a statisztikák szerint 2,3 másodperc alatt döntenek a felhasználók, hogy interakciót szeretnének-e folytatni az adott tartalommal vagy továbbmennek. Keresztessy egy kutatást is említett, ami szerint a válaszadó Z-generációsok 40 százaléka a Google helyett inkább a TikTokon keres, hiszen itt azonnal videós formában találnak megoldást a problémáikra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük