A jövő vezetője: segítőkész, együttérző, rugalmas, vagy mindez együtt
A jövő vezetője olyan attitűddel és készségekkel kell rendelkezzen, amelyek lehetővé teszik számára, hogy egyszerre teljesítse az üzleti és a munkavállalói elvárásokat. A HOA online üzleti reggelijén a panelbeszélgetés résztvevői, Horváth Krisztina, Pusztai Krisztina, Rahul Malhotra és Jean-Luc Michel, megvitatták, hogy a vezetőknek alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó körülményekhez. A digitalizáció és a home office elterjedése miatt a felelősségeket jobban szét kell teríteni a munkavállalói szintek között, és önállóságot, valamint felhatalmazást kell adni a munkavállalóknak, amihez képzésre és bevonásra van szükség. Az üzleti célok továbbra is fontosak maradnak, de a puha készségek szerepe egyre nő.
Horváth Krisztina kiemelte a vezetői figyelem jelentőségét a virtuális világban, hogy érezni kell a csapatot, érzékelni, ha valami gond van, és megfelelő támogatást nyújtani. Pusztai Krisztina a konfliktusmenedzsment készségeket említette, amelyekre tréninget biztosítottak a kollégáknak, mivel az online létben a konfliktusok megoldása más eszközöket igényelt. A vezetők egyetértettek abban, hogy az adatokra és az elszámoltathatóságra továbbra is szükség van, de a puha készségek szerepe egyre nagyobb.
A jövő vezetője nem csak alkalmazkodik, hanem alakítja is a jövőt. A vezetői attitűdnek változnia kellett az elmúlt két évben, és a rugalmasság kulcsfontosságúvá vált. A vezetőknek érezniük kell a csapatot, észlelniük kell a mentális egészség problémáit, és megfelelő támogatást nyújtaniuk. A konfliktusmenedzsment készségek is fontosak, különösen az online környezetben. A vezetőknek továbbra is az üzleti célokra kell összpontosítaniuk, de a puha készségek szerepe egyre nagyobb.