DigitalHungary – Ahol a két világ találkozik Az élet virtuális oldala

Az Ecommerce Fuel 2022-es nemzetközi trendkutatása alapján az e-kereskedelemben dolgozók számára az év vége a számvetés ideje, míg az újév a fogadalmaké. A kutatás eredményei segítenek elgondolkodni és kívülről látni mindazt, amire a napi taposómalomban nem jut idő. A kutatás 612, dollárban 7 vagy 8 számjegyű árbevétellel rendelkező e-kereskedő válaszain alapul, akik évente legalább 350-400 millió forintot csinálnak ezen a területen. A minta 70%-a amerikai, de kanadai, európai, ausztrál és egyéb kereskedők is szerepelnek benne. Üzleti modell szerint 40,5%-kal a gyártás a legjellemzőbb.

Andrew Youderian, az Ecommerce Fuel közösség vezetője szerint 2021 lehetett a legnehezebb éve a kereskedőknek. 2020-ban a COVID miatt jelentősen nőtt az online kereskedelem, nehéz volt lépést tartani a kereslettel. 2021-ben mindez a visszájára fordult, nem lehetett embert találni, megemelkedtek az árak, az Apple iOS korlátozásai miatt a Facebook hirdetések hatékonysága visszaesett, és mindenütt ellátási lánc problémák jelentkeztek. Az előző év a minta közel harmadának volt a legnehezebb üzleti éve.

A top 5 kihívás, amivel küzdöttek: a tehetségek megtalálása és felvétele, az ellátási lánc problémái, a skálázódás és növekedés, a megnövekedett hirdetési költségek, a tőkéhez való hozzáférés valamint cashflow gondok. Az áremelés kérdése dilemmát jelentett a kereskedőknek: nem szívesen emelnek árat, mert tartanak az árbevételre gyakorolt negatív hatástól és az elégedetlen ügyfelektől. Azon kereskedők közül, akik kénytelenek voltak árat emelni, csak 14%-nak esett vissza az árbevétele, 24%-nak viszont emelkedett, és a nagy többségnél nem volt érdemi hatása a lépésnek az árbevételre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük