BKK újabb járaton vezeti be a digitális fizetést
Budapest, 2023. november 15. – A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) újabb járaton teszi gyorsabbá és egyszerűbbé az utazást a digitális fizetési megoldásokkal. A 100E Repülőtéri Expresszen indított Budapest Pay&GO digitális szolgáltatás tesztidőszakát november 15-től az M1 metróvonalra is kiterjesztik. A Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított rendszer lehetővé teszi, hogy a jegyvásárlás és -érvényesítés egyetlen mozdulattal történjen, csupán egy bankkártya vagy okoseszköz szükséges hozzá.
A BKK célja, hogy a digitális fejlesztésekkel egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé tegye a közösségi közlekedést. Az ügyfélközpontú látásmód eredménye többek között a BudapestGO elindítása, az időalapú digitális jegyek bevezetése, az automatahálózat modernizálása, valamint a jegyellenőrök munkáját segítő digitális eszközök és megoldások bevezetése.
A 100E Repülőtéri Expressz járatain utazók körülbelül 30 százaléka használja a digitális fizetési megoldást, és minden második utas valamilyen okoseszközzel vásárolja meg és érvényesíti a jegyét. November 15-től az M1-es metrón is elindul a Budapest Pay&GO digitális szolgáltatás tesztidőszaka, így már nincs szükség papíralapú jegyre vagy applikációra. Az új technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani.
Csoportos utazás esetén egy érintéssel egyszerre akár 5 vonaljegyet is lehet venni, és a megvásárolt jegyekkel az M1-es metróról másik metróvonalra átszállni is lehetséges. A Budapest Pay&GO nem keverendő össze a helyi, illetve országos közlekedési társaságok által használt bankkártyaalapú jegyvásárlási megoldásokkal.