Álláskeresés grafikonon – szakmabeli állás keresése
Nemrégiben tapasztalt toborzási-kiválasztási szakemberként hatalmas szakmai kíváncsisággal vágtam bele az álláskeresésbe, vajon milyen tapasztalatokat szerzek a jelenlegi keresletvezérelt álláspiacon. Statisztikákat felhasználva bemutatom a saját álláskeresésem történetét – szakmai szemmel. Az eredmények, bízom benne más szakmabeliek számára is legalább annyira gondolatébresztők lesznek, mint amennyire én meglepődtem bizonyos esetekben. Az álláskeresési stratégiámról és feltételezéseimről itt, a felhasznált módszertanról itt található egy rövid tájékoztató. Mindig is vesszőparipám volt, hogy a legalapvetőbb eszköze a pozitív jelöltélménynek a minőségi visszajelzés – minden esetben. Dobpergés következik: az összes pozíciót figyelembe véve – akár én jelentkeztem, akár engem keresett meg egy recruiter, akár volt személyes interakció, akár nem, a pozíciók 40%-ról kaptam visszajelzést. Ezt mindenki döntse el maga, hogy sok vagy kevés. Szakmai értelemben én ezt csalódásnak élem meg. Visszajelzési arány aszerint, hogy milyen fázisba jutott el a jelentkezésem: A várakozásoknak és a józan észnek megfelelően legnagyobb arányban azokkal a pozíciókkal kapcsolatban kaptam visszajelzést, ahol személyes interjúra került sor – itt a pozíciók 60%-val kapcsolatban értesítettek. Logikusan, ahol semmilyen kapcsolatfelvétel nem történt, ott az esetek kb. 2/3-ban semmilyen információt nem kaptam. Minden esetben válaszolok minden közvetlen megkeresésre, hogy megköszönjem ha valaki időt fordít a megkeresésemre, még akkor is, ha éppen nem aktuális a munkahelyváltás. Az általam vizsgált időszakban mindenkinek pozitív választ küldtem, sőt volt olyan eset, hogy interjúra is sor került. Ennek ellenére a közvetlen megkeresések mindössze kb. 38%-ra kaptam valamilyen választ. Az egyik legmeglepőbb tapasztalatom az álláskeresés kapcsán, hogy a toborzók mekkora arányban hagyják elveszni azokat az érdeklődőket, akik egy idő- és humánintenzív módszerekkel ők maguk kerestek meg. Álláskeresői csatornák összevetése: Ahogy a toborzás során is mérem a hirdetési csatornák megtérülését, így az álláskeresés során is kíváncsi voltam, vajon melyik platform esetében mekkora valószínűséggel kapok jelentkezőként visszajelzést. A hirdetési csatornák definíciójáról itt tájékozódhatsz. Ezen a ponton ért néhány meglepetés. Visszajelzési gyakoriság a jelentkezés leadott platformja alapján Az, hogy az állásportál (