A PR-jófejségtől a fenntarthatósági kötelezettségig
Az üzleti világban egyre inkább elfogadottá válik, hogy a profiton túl is van élet, és a vállalatoknak tenniük kell a társadalmi felelősségvállalás ügyéért (CSR), valamint fenntarthatósági (ESG) stratégiával is rendelkezniük kell. Az ESG (Environmental, Social, Governance) szemlélet egyre inkább előtérbe kerül, és az uniós szabályozás nyomán kötelezővé válik. A vállalatoknak nem csak egyedi programok mentén kell cselekedniük, hanem átfogó stratégiát kell kidolgozniuk a fenntarthatóság érdekében.
Az ESG szemlélet három fő pillére a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontok. A környezeti szempontok közé tartozik a karbonlábnyom csökkentése, az energia- és vízfelhasználás minimalizálása, valamint a hulladékgazdálkodás javítása. A társadalmi szempontok közé tartozik a munkavállalói élmény és hűség erősítése, a hátrányos helyzetű munkavállalók támogatása, valamint a helyi közösségek és rászorulók segítése. A vállalatirányítási szempontok közé tartozik a fenntarthatósági szemlélet beépítése a vállalati döntéshozatalba, valamint a partnerek fenntarthatósági szempontok alapján történő értékelése.
A Pensum Group példája jól mutatja, hogyan lehet az ESG szemléletet a gyakorlatba átültetni. A vállalat minimális karbonlábnyommal rendelkezik, és elkötelezett ennek további csökkentése mellett. A Zöld Iroda Program keretében a hulladékgyűjtés 100 százalékban szelektív, az összegyűjtött hulladékot 85 százalékban újrahasznosítják, a papírhasználat visszaszorítása érdekében pedig 98 százalékban e-számlázás történik. A cég kiemelt figyelmet fordít az energia- és vízfelhasználás minimalizálására is.
A társadalmi szempontok terén a Pensum Group fontosnak tartja a munkavállalói élmény és hűség erősítését. A vállalat átlagosan 1117 főt foglalkoztat, és törekszik arra, hogy a vezetők közötti jelenlegi 40 százalékos női arányt lehetőség szerint még tovább növelje. A munkavállalók hatékonyságát inspiráló munkahelyi környezettel, gyermek- és állatbarát irodával, opcionálisan rugalmas munkaidővel és home office lehetőséggel támogatják. Emellett rendszeresen biztosítanak belső képzéseket a dolgozók részére, akiket támogatnak a vállalati karrierépítésben.
A Pensum Group az ENSZ fenntarthatósági céljaival összhangban határozott ütemtervet is megfogalmazott ESG jelentésében. A következő években a munkatársak teljesítményértékelésébe beépítik a fenntarthatósági szemléletet, valamint önkéntes munkával támogatnak helyi közösségeket és rászorulókat. Céljaik között szerepel, hogy a hátrányos helyzetű munkavállalók elhelyezkedésében szakmai támogatást nyújtsanak, valamint partnereiket felmérjék és értékeljék a fenntarthatósági szempontok alapján. A 2030-ig vázolt ütemtervből látszik, hogy a vállalat stratégiai és operatív döntéseiben egyre tudatosabban jelenik meg az ESG szemlélet, ennek megfelelően kiemelt figyelem irányul a környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontokra.